Shadowlands
V Shadowlandsu dostáváte za zabitá monstra i 2x tolik zkušeností (xp) než za monstra v Rubi-ka na stejném levelu. Je důležité vědět, že zabíjením monster té které strany získáváte a ztrácíte určité body. Zatím nevím, jak to přesně funguje, ale důležité je kliknout si přes "shift" na monstrum a tam se vypisuje, jak vás příšerka vnímá či vidí - zda jste přátelští, nepřátelští, neutrální atd. Zdá se, že nejdůležitější je zvedat si body za zabití monster, jež náleží k protilehlé straně. Pokud jste omni, měli byste chodit na Redeemed monstra (andělé), pokud náležíte ke clan, měli byste zabíjet Unredeemed monstra (démoni). Když jsem se ptal v chatu, koho mám zabíjet jako neutral - zda démony, nebo anděly, dostal jsem dvě odpovědi. Jeden hráč mi napsal: nezabíjej z nich nikoho, druhý zase: zabíjej je "rovnoměrně". Pak se v tom vyznej! :-)
Tempterus (Nascence - Old Frontier, pozice: 699, 1334)
Ptáci se zlatým peřím a šedivou hlavou kolem levelu 10. Odměny (kořist) za zabití: The Mariners Father - Chapter 1 - 4 (úkol od professor Dedlock), Jobe Defender Naqinata - nodrop zbraň kolem level 7 pro Enforcera a Keepera, nanokrystaly, Canister of Pure Liquid Notum (na výrobu Crepuscule Leather Armor). Je zde něco jako Boss s jménem Starry Feathers. Padají z něj speciální implantáty kolem level 11 (dají se předávat) pro různé skupiny profesí, přidávají hodně věcí.
Hai-Tempterus (Nascence - Old Frontier, pozice: 959, 1320)
Bílí opeřenci kolem levelu 6. Kořist za zabití podobně jako Tempterus: The Mariners Father - Chapter 1 - 4, nanokrystaly, Canister of Pure Liquid Notum.
Důležitá poznámka: Když jsem se chtěl změnit na levelu 100 z clan na omni, nešlo to, protože jsem neměl žádné body omni frakce. Bylo mi doporučeno, abych zabíjel bílé opeřence v Nascence (Hai-Tempterus), dokud se nepřevedou „mínusové“ body do kladných (Hai-Tempterus patří clanu!). Jejich zabíjením přicházím o body clanu, které jsem doposud nasbíral, až se nakonec začnou převádět do „kladných“ hodnot za frakci omni. Pokud by chtěl někdo změnit stranu omni na clan, měl by jít zabíjet Tempterus – ptáky se zlatým peřím a šedivou hlavou, jež patří omni, dokud se mu body za omni nepřevedou do kladných za clan. Tyto ptáci v Nascence mají nastavené „plné“ hodnoty svých frakcí.
Spinetooth Hatchling (Nascence - The Wetlands)
Tito zelení dráčci (v pravém dolním rohu obrázku) jsou v největším množství v oblasti The Wetlands (je to oblast močálů). Zde mají kolem level 20 - 25. Někteří z nich házejí ochromující buff jako hlavní Boss v Temple of The Three Winds (nemůžete ani bojovat, ani se uzdravovat). Kořist za zabití: Insignie k teleportům v Nascence, Canister of Pure Liquid Notum a "zabalené" implantáty, které druhým tlačítkem myši "rozbalíte" v běžné implantáty (jsou různě obsazené). Některé "zabalené" implantáty rozbalíte - a nic (neobsahují žádný implantát).
Saliwata, Waichaw, Aquqa, Hawilli, Narunkt, Hatskiri (Nascence - The Wetlands)
Velcí hnědí draci (viz obrázek), dost odolní, s různými jmény od level 25-32 (Hatskiri má level 40, nachází se ve středovýchodní části Wetlands, zabije i peta s levelem 46). Tito draci se vyskytují mezi skupinami zelených dráčků, s nimiž spolupracují, pokud "nezešedli". Kořist z těchto dračích "bossů": Insignie, nodrop brnění Pernicious pro profesi Soldier, speciální implantáty, běžné "zabalené" implantáty, Canister of Pure Liquid Notum. Někteří z nich používají ochromující buff (nemůžete bojovat, ani se uzdravovat).
Velcí hnědý draci v The Core: Našel jsem uprostřed ostrova draka Maynatsk s levelem 38. Háže velmi nepříjemný buff, který ubírá každé 3-4 vteřiny 136 poškození. Na levelu 46 jsem se hodně zapotil. Odměna za zabití: podobně jako velcí draci ve Wetlands.
Malah - Aerarium, Alter, Animos, Audisse (Nascence - The Wetlands)
Jde o medúzy, jak je známe z Rubi-ka, s různými přezdívkami. Tyto Malah se nacházejí také po celé Nascence, ve Wetlands jsou jen v nevelkém množství. Mají level 27-33, našel jsem tam ale jednu s levelem 40. Běžné medúzy se jmenují Malah-Ana, a většinou nemívají zajímavou kořist (kromě datadisc a nanokrystalů). Zato z Malah, jež mají zvláštní "přezdívku" (Aerarium, Alter, Animos, Audisse) padá bohatá kořist. Jsou dost odolné, něco jako "boss". Kořist za zabití: Doja Chip Nascence (věc pro splnění mise od Scarlett Dalquist), Insignie, zbraně, Sanquisuqent nodrop brnění pro Adventurera a Enforcera, Unique armor Thar's Trousers, Quaqmire Cloak - skvělý Plášť pro profese zaměřené na výrobu, nanokrystaly, speciální implantáty. Poznámka: Východní cíp The Wetlands obývají zavalitá monstra Hecklers, jež mají level 80.
Malah v The Core: Je to oblast následující po Wetlands, stačí přejít kamenný most ve východní části. Medúzy jsou zde mezi levelem 34-40, je jich zde velké množství. Kořist za zabití: podobně jako v The Wetlands: navíc z nich vypadly nodrop Compact Message Datadisc Seeker Aban Kald-Nuir Kumpari, Sashuqa a Narunkt (pro quest od Seeker Aban Klad-Nuir). Z Malah Appi vypadla zbraň (lze předávat) pro Enforcera + Shade (Piercing, Sneak attack).
Weaver (Nascence - The Core)
Pavouci. Zkoumal jsem je v The Core. Našel dva, zřejmě jsou to "bossové". Mají jména Morbid a Direful. Sami nenapadají, ale odměna za zabití je dobrá: Unique Zealot´s Armor pro Keepera + Meta-Physicist, Bhotaar, Abhan Pattern Careening Death pro výrobu Novictalized Crystal, "zabalené" běžné implantáty, Small Patch of Hard (Soft) Novictum Spangled Hide na výrobu Crepuscule leather armor.
Scuzzy Weaver (Nascence - Misty Dreams Border)
Pavouk s levelem 43 v jihozápadním cípu Misty Dreams Border, něco jako boss. Odměna za zabití: Entophagous Tatoo´s Armor (dá se předávat) pro Meta-physicist + Shade (poprvé vypadly Legs level 54, podruhé Feet level 52), Chi Pattern of Careening Blight.
Vile Weaver, Hateful Weaver (Nascence - Brawl)
Bossové pavouků v oblasti Brawl. Stojí u skály kousek od sebe. Vile Weaver s levelem 35 je na poz. 210,1170. Kořist za zabití: implantát Moronic Waist Symbiant, Support Unit Aban pro profesi Fixer, Doctor, Keeper, Martial Artist, Meta-Physicist, Adventurer, Trader, Chi Pattern of Careening Death. Hateful Weaver s levelem 35 stojí na poz. 205,1256. Kořist za zabití: brnění (level 37) Entophagous Hand Tattoo´s pro profesi Shade nebo Meta-Physicist (clan), Chi Pattern of Careening Blight.
Croaker of Night (Nascence - Two Mountains)
Tmavě zelení "netopýři" s levelem 32. Já jsem je mapoval v oblasti Two Montains. Nacházejí se severně od Aban teleportu. V místě, kde skála rozetíná velkou plošinu, půjdete vpravo (vlevo jsou monstra s levelem 80). Z Croakers je hodně zkušeností. Kořist za zabití: Compact Message Datadisc (to Avatar Urga-Pi Thrak), nanokrystaly, Quaqmire Cloak - Plášť pro profese zaměřené na výrobu, Small Patch of Hard Novictum Spangled Hide na výrobu Crepuscule Leather Armor.
Mesut - Ra (Nascence - Two Mountains)
Velký hnědý netopýr s levelem 38 v blízkosti skály - něco jako boss tmavě zelených netopýrů (poz: 218,585). Kořist za zabití: Unpolluted Crystal (na výrobu Novictalized Crystal k vyvolání bossů), Abhan, Bhotaar, Dom, Chi Pattern Tcheser (na výrobu Novictalized Crystal k vyvolání bossů), Unique Armor pro Bureaucrata a Fixera, speciální implantáty.